Дати проведення: 19–25 травня 2025 року.
Вперше в Україні, з 19 травня Міністерством культури і стратегічних
комунікацій спільно з Мінрозвитку і Радницею уповноваженою Президента
України з питань безбар’єрності на виконання заходу 14 завдання 23 плану
заходів на 2025-2026 роки з реалізації Національної стратегії із створення
безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року заплановане проведення
Національного тижня безбарʼєрності.
Мета: Сприяти формуванню в українському суспільстві культури
безбар’єрності через підвищення обізнаності, мотивацію до змін та
популяризацію позитивних прикладів рівності можливостей для всіх
суспільних груп.
Хештег для використання:
#тиждень_безбарєрності
При підготовці інформаційних повідомлень/новин рекомендуємо
використовувати:
1. Довідник безбар’єрності – https://bf.in.ua/
2. Гайд безбарʼєрних подій – коли можемо проводити події для всіх без
виключень
3. Брендбук з безбар’єрності – https://barrierfree.crevv.com/
4. Рекомендації щодо викладення інформації суб’єктами владних
повноважень у форматах, що забезпечують доступність її сприйняття –
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1046-2023-%D1%80#Text
5. Типові рішення щодо використання кольорів та дизайну оформлення
комунікації в рамках реалізації Національної стратегії із створення
безбар’єрного простору в Україні до 2030 року – https://mcsc.gov.ua/wpcontent/uploads/2025/02/rekomendacziyi-brendbuk.pdf
Комунікаційні цілі
1. Підвищити рівень обізнаності
– донести широкому загалу, що безбар’єрність — це коли люди можуть,
рухатися вільно, навчатися, працювати, подорожувати незважаючи на
інвалідність, вік, стать, та інші характерні риси. Це про зручність і повагу до
потреб кожного та кожної;
– пояснити, як безбар’єрність впливає на наше спілкування один з одним,
якість життя, економіку, розвиток суспільства.
2. Сформувати позитивне ставлення
– викликати емоційне розуміння: через особисті історії, кейси, інтерв’ю;
– показати безбар’єрність як нову українську цінність – сучасну, потрібну,
людяну і досяжну.
3. Підкреслити роль кожного
– дати чітке розуміння, що створення безбар’єрного середовища — це не
лише завдання влади, а спільна справа бізнесу, громади, кожного з нас;
– показати приклади простих дій, що змінюють ситуацію: від правильного
мовлення до зміни маршрутів чи адаптації простору.
4. Мотивувати до дії
– закликати до ініціатив: участі у подіях, поширення інформації, створення
доступного простору;
– мотивувати місцеві ініціативи: запуск проєктів, зміни в інфраструктурі.
Цільові аудиторії кампанії та ключові повідомлення
1. Громадяни України (усі вікові групи, різні регіони)
Мета: Формування розуміння, що безбар’єрність — це вигідно та зручно
для всіх.
Ключові повідомлення:
– Безбар’єрність — це коли дитячий візок, милиці чи старість не є
перепоною.
– Інклюзивне середовище — це комфортне місто (село) для кожного.
– Твоє ставлення та поведінка — вже частина безбар’єрного світу.
– Безбар’єрність створює простір можливостей для кожного з нас.
– Те, що зручно для когось іншого — зручно і для тебе.
Органи влади (ЦОВВ, ОВА, ОМС)
Мета: Активне включення в реалізацію Національної стратегії
безбар’єрності.
Ключові повідомлення:
– Безбар’єрність — це не лише про інфраструктуру, а про повагу і гідність.
– Ми не просто адаптуємо — ми відкриваємо можливості.
– Ми не чекаємо змін — ми їх ініціюємо.
– Залучення громади — ключ до сталих рішень.
– У співпраці з бізнесом та громадянським суспільством ми створюємо нову
якість життя.
– Реалізація безбар’єрності — це частина євроінтеграції.
– Пишаймося тим, що змінюємо країну на краще — з громади, з міста, з
району.
Наративи напрямів безбар’єрності
1. Фізична безбар’єрність
Безбар’єрність — це коли ти можеш вийти з дому й не боятись першого
бордюру. Коли міський простір — не виклик, а запрошення.
Безбар’єрність — це коли ти можеш рухатись, не думаючи, що саме
зупинить тебе на наступному кроці. Твоє місто має бути для тебе — не лише
на словах.
2. Інформаційна безбар’єрність
Безбар’єрність — це коли ти можеш зрозуміти написане з першого разу. Бо
доступна мова — це прояв поваги, а не спрощення.
Безбар’єрність — це коли ти можеш не витрачати сили на розшифрування
— бо інформація має бути зрозумілою одразу.
3. Суспільно-громадянська безбар’єрність
Безбар’єрність — це коли ти можеш бути частиною суспільства, не
підлаштовуючи себе під його уявлення про “норму”. Бо сильна громада —
це різна громада.
Безбар’єрність — це коли ти можеш брати участь у суспільному житті на
рівних. Коли твої думки важливі незалежно від того, чи ти говориш уголос,
жестами чи через екран.
4. Освітня безбар’єрність
Безбар’єрність — це коли можеш навчатися в будь-якому віці. Коли школа,
університет, онлайн-курс — відкриті для всіх, хто хоче знати більше.
Безбар’єрність — це коли ти можеш вчитися незалежно від віку, стану
здоров’я чи формату навчання. Знання мають бути відкритими для всіх.
5. Цифрова безбар’єрність
Безбар’єрність — це коли ти можеш бути онлайн на рівних умовах. А не
залишатися осторонь через незручний чи непродуманий інтерфейс.
Безбар’єрність — це коли ти можеш бути частиною цифрового світу — не
залежно від віку, досвіду чи стану здоров’я.
6. Економічна безбар’єрність
Безбар’єрність — це коли можеш працювати, коли хочеш. І коли тебе
оцінюють за справу, а не за вік, стать чи стан здоров’я.
Безбар’єрність — це коли ти можеш працювати, бо маєш хист, знання та
бажання, а не “відповідний профіль”. А роботодавець дивиться на твій фах
і твій досвід, а не лише стать та вік.
Наративи тижня
1. Безбар’єрність — це коли ми можемо , а не про наші обмеження.
Це шанс на вільне життя, навчання, роботу і самореалізацію для всіх.
2. Вільний доступ — це шлях до незалежності та самостійності.
Коли середовище зручне — відкривається весь світ.
3. Доступне суспільство — суспільство рівних стартів.
Безбар’єрність гарантує можливість кожному реалізувати свій потенціал.
4. Різноманіття — це ресурс, а не проблема.
Кожен має талант, і суспільство має дати простір його реалізації.
5. Сильна країна — та, де є можливості для кожного.
Військові, молодь, люди з інвалідністю, старші — усі мають право бути
активними.
Також можете включати в інформаційні повідомлення/новини згадку та/або
тег сторінок:
Першої Леді України Олени Зеленської (офіційні сторінки в Facebook, Instagram,
Twitter) як ініціаторки впровадження політики безбар’єрності;
Радниці-Уповноваженої з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної (офіційні
сторінки в Facebook, Instagram);
Міністерство культури та стратегічних комунікацій України (офіційні сторінки
в Facebook, Instagram).